• forside
  • fotogalleri
    • -portræt
    • -reklame
    • -mad&bolig
  • filmgalleri
  • om fotorummet
  • kontakt
  • data-ansvar

filmgalleri



Den Transiranske Jernbane



Morten Hansted



Det vigtigste ved en fortælling er passion og fortællelyst.


Til et stort arrangement, omhandlende den Transiranske Jernbane, ville journalist og foredragsholder Morten Hansted gerne have en særlig gæst med på scenen.

Desværre kunne det ikke lade sig gøre på dagen, så vi lavede i samarbejde med Morten, en film med Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Benedikte, til fremvisning i salen.


Hun rejste, tilbage i 1963, med sine forældre Kong Frederik og Dronning Ingrid via den danskbyggede jernbane, op gennem Persien, det nuværende Iran. Prisessen fortæller indlevende om sit første statsbesøg i landet. Hun mindes med stor stolthed det enorme byggeri.


Det var ingeniørkonsortium Kampsax der afleverede Den Transiranske Jernbane til Shahen af Persien.



Den Jydske Håndværkerskole



Cisco Danmark / Engage Marketing & Advertising



Cisco havde brug for at fortælle, at de leverer it-beskyttelse til skoler og institutioner.

Derfor lavede vi denne film, fortalt af skolens it-ansvarlige.

Vi valgte at lave droneskud i starten for at vise hvor stort område skolen dækker.


Den Jydske Håndværkerskole har ca. 5000 it-brugere tilknyttet, elever, undervisere og administrativt personale. En mistænkelig e-mail fik dem til at øge it-sikkerhedsberedskabet yderligere ved at tilføje Open DNS til deres eksisterende Cisco Umbrella løsning.



Samarbejde med virksomheder



gribskov jobcenter



Vi har samme med Gribskov Jobcenter udviklet idéen og skrevet manus til denne film.

Det var vigtig for kunden at balancere mellem det seriøse indhold og vise den frække dreng i klassen.


Filmens start er lavet som en gimmick, med den støvede opfattelse af jobcentre. Motorcyklen stikker af fra støvet og køres af en lyshåret pige. Nok ikke sådan alle kommunale medarbejdere transportere sig rundt på arbejdet.


Vi vaglte at fokusere på det lokale og det nære. Helt fra det store hospital til fiskeren på kutteren.



Ilse Jacobsen Hornbæk



jyske bank



'Got a Minute?' er jyskebank.tv´s 60 sekunders dokumentarfilm, der kort og præcist giver beskueren ny viden og inspiration.


Fotorummet har lavet optagelserne med Ilse Jacobsen i hendes showroom i Hornbæk, på en dag hvor der var inviteret omkring 60 gæster til foredrag. Jyske Bank fik tilsendt optagelserne og har klippet filmen sammen.

De blev så glade for udfaldet, at de indrykkede filmen som reklame på TV 2.


Ilse Jacobsen er iværksætter, kreativ direktør og designer. Hun grundlagde i 1993 ILSE JACOBSEN HORNBÆK med de ikoniske gummistøvler, regntøj, tøj og accessories.



Væk fra skrivebordet



Min Krop På job



Vi har idéudviklet, skrevet manus og produceret 4 film, om at ændre ens vaner når man arbejder på kontor og sidder meget ned.


Vi har castet lokation og skuespiller. Lavet skudplaner for dagen, fundet rekvisitter, optaget, instrueret, redigeret, colorgradet og udgivet filmene i forskellige versioner.


Kunden er fysioterapeut Lone Østergaard fra Min Krop på Job, der bruger filmene til at fortælle om sit budskab. Vi har tilrettelagt det så Lone kan sælger brugen af filmene til virksomheder, der kan ligge dem på deres intranet i en aftalt periode. Alle filmene har skuespiller Gordon Kennedy som den bærende figur.


Filmen er lavet i samarbejde med grafiker Birgitte Othel fra firmaet Bomærke



Broevent Storebælt



Engineer the future



Den daværende undervisningsminister er, sammen med pressen og en stor flok skolebørn, inviteret op i højderne på toppen af Storebæltsbroen for at slå et slag for samarbejdet mellem ingeniørvirksomheder og skoler.
Fotorummet blev bedt om at lave en kraftfuld promotion-film der kan sælge lignende eventer for Engineer the Future.


Vi fik programmet for dagen og kunne ellers gribe den spændende opgave an som vi mente ville være den bedste løsning for opgaven. Vi valgte at lave det som en reportage i billeder og lydbider, mixet med de interviews der kom i fjernsynet på dagen.


Filmen skulle vise at pressen er talrig til stede, ministeren der lytter til børnene og fortælle hvad hele projektet går ud på.



Microsoft og Peter Makholm



Microsoft / Radius cph



Fotorummet og Radius Cph har i tæt samarbejde lavet 3 film til promovering af Microsoft Lumia og Surface.


Vi har filmet og lavet interview med de medvirkende. Det var vigtigt at vise hvor nemt de medvirkende gør brug af teknologien i løbet af hverdagen og interaktionen mellem de forskellige enheder, en ikke altid lige nem opgave.


En kreativ møbelsnedker, en studerende der læser til civilingeniør og en IT-direktør blev valgt til opgaven.
Her er det 3 minuters versionen, men der blev også klippet en 30 sekunders version til bl.a. Facebook.


Peter Makholm er selvstændig møbelsnedker og en utraditionel håndværker.
Han tegner, skærer og præsenterer nemlig sine møbler ved hjælp af teknologien og bruger langt mere end halvdellen af sin arbejdstid foran computeren. Med Lumia og Surface har han altid adgang til sine tegninger og kan lave nye designs, når de gode idéer opstår.



Tankerne bag konceptet



Food by Coor



Filmen er en introduktion til firmaets tanker bag det at drive en kantine. Vi har interviewet to af de ledende kokke og fået dem til at fortælle historien. En kantine der konstant fornyer sig og med høje ambitioner om at udfordre og levere det bedste til kunderne. Men også med stor focus på miljø og udnyttelse af råvarerne.


Filmen blev optaget, klippet, justeret til, godkendt, colorgradet og kørt ud med undertekster, på kun en uge.


Coor var med i en licitation og blev bedt om at komme med et visuelt oplæg omkring deres kantinedrift. De tog kontakt til os og fotorummet producerede filmen så den lå klar til deres præsentation. Filmen giver et hurtigt indblik i de tanker og visioner Coor arbejder med når de driver en kantine. Faktisk vandt Coor udbudet, fordi de nu var ekstra skarpe på deres indhold og kunne visuel fortælle historien.



HF & VUC Imagefilm



HF & VUC Nordsjælland



Denne film er produceret for HF & VUC Nordsjælland.


Fotorummet har stået for tilrettelæggelse, interviews og optagelse af de forskellige begivenheder der indgår i filmen. Efterfølgende har vi udvalgt de klip, vi synes fortæller historien om, hvad HF & VUC står for.


Filmen skal være med til at flytte de unges holdning og re-brande HF & VUC Nordsjællands værdier og kvalitet i forhold til uddannelse.
Det var vigtigt for kunden, at filmens indhold kom fra de unge selv og at der i redigering af filmen både kom de seriøse budskaber med, men også de skæve, sjove og finurlige.


Filmen blev versioneret til små film til de sociale medier samt en version til de lokale biografer.


Send en mail
eller Ring